"Kitalah yang istimewa dihati mereka"

Saturday, October 10, 2015

Hari Sukan Negara 2015

Menurut laman web Kementerian Belia dan Sukan, Hari Sukan Negara adalah bertujuan untuk merealisasikan hasrat dan Inspirasi Kementerian Belia dan Sukan Malaysia bagi menggalakkan dan menjadikan Malaysia sebagai negara yang mempunyai rakyat yang sentiasa bersukan sehingga menjadi satu budaya hidup bagi meningkatkan KESEDARAN , memupuk semangat PERPADUAN , meningkatkan PENGETAHUAN dan memberi PENGIKTIRAFAN kepada mereka yang terlibat didalam pembangunan sukan negara. Hari Sabtu Pertama pada setiap bulan November akan dijadikan sebagai Hari Sukan Negara yang akan dilancarkan pada tahun ini.
   Warga PPKI SK Bagan Serai turut bersama-sama menjayakan Hari Sukan Negara 2015 peringkat Sekolah. Pelbagai aktiviti yang dibuat mengikut 8 stesen yang berbeza dengan dibahagikan kepada 8 kumpulan. Setiap kumpulan perlu melakukan aktiviti di setiap stesen selama satu minit.
  Menyeronokkan kerana dapat dilakukan bersama-sama warga SK Bagan Serai yang lain. Hasilnya penat, kebas kaki dan kasut serta seluar yang berselut. Tapi objektif utama Hari Sukan negara 2015 ini telah berjaya dicapai dalam suasana yang menyeronokkan walaupun dalam keadaan padang yang becak.
  Selepas itu diadakan pula aktiviti Larian Merentas Desa untuk murid-murid SK Bagan Serai termasuklah untuk murid-murid pendidikan khas. Pelbagai ragam dan aksi dapt dilihat semasa aktiviti larian ini berjalan.








0 comments:

Post a Comment